Pakai Makeup Perlu Over Sangat Ke ?

Picture From Internet



Salam semua .
Hari ni saya nak cakap pasal makeup , okey . . 

         Kalau korang pergi mana - mana , korang pakai tak makeup ? Kalau saya , saya pakai ! Makeup saya simple je , cuci muka dengan Pencuci Muka Fair & Lovely . . . Lepas tu pakai krim Fair & Lovely . Tujuan saya pakai pencuci muka dan krim Fair & Lovely ni untuk pelindungan matahari . Mommy saya cakap , kalau tak pakai nanti boleh kena kanser kulit lorh .Kalau bedak saya pakai jarang - jarang je kat muka . Sebab muka saya sensitif sikit , tak boleh pakai bedak sebarangan . Dan sedikit pelembab bibir . . . Siap ! Simple kan ? Tak payah celak mata , eye shadow , blusher dan contact lens segala . Menyemak je ! Rasa macam ada benda yang menempek kat muka ni .

        Jangan lah korang pakai makeup tebal - tebal . Sekali tengok , macam hantu . Dua kali tengok , macam badut . Tengok lama - lama . . . . Sebiji macam Opera Cina ! Perfume , tak payah la korang sembur kat badan korang banyak - banyak sebab baunya ? Masya-Allah . Dari jauh sudah berbau perfume korang tu . Dari dekat ? Nauzubillah . . . Boleh pengsang tau tak ! * Sorry . Ayat saya agak kasar kan ? Sorry kalau sesiapa yang terasa *

        Tapi tu semua hak korang nak pakai makeup tebal atau simple . Maybe korang dah terbiasa pakai tebal - tebal . Maybe bagi korang nampak cantik . Tak semua perempuan yang makeup nya over , betul tak ?  : )

0 Surat Cinta:

Catat Ulasan

DISCLAIMER

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di nikainaa19@gmail.com.

[PENAFIAN] www.nikainaa.blogspot.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.