AFB FEEDS

#Cabaran20Hari : Kuih Kegemaran Di Bulan Puasa


Kuih kegemaran? Yang sebenarnya Ainaa tak berapa suka makan kuih. Hanya kuih tertentu saja yang Ainaa makan dan yang betul-betul Ainaa minat. Jangan pelik walaupun Kelantan memang banyak sangat kuihnya lebih-lebih lagi tiba bulan Ramadhan, tapi Ainaa tak mampu nak kenal nama-nama setiap kuih itu. Haha.

Dan kuih kegemaran yang Ainaa makan bila tibanya bulan puasa,


sumber dari google


Kuih gula melaka ataupun orang kelantan panggil ondeh-ondeh. 


sumber dari google


Dah lama sangat tak makan kuih ondeh-ondeh dengan tepung pelita ni. Sekarang susah nak cari yang sedap-sedap. Biasa beli kat kedai selalu kecewa. Itu yang dah malas nak beli.

You Might Also Like

3 Surat Cinta

  1. tepung pelita ade jugak jmpa yg sedap..onde2 je susah.. :)

    ReplyDelete
  2. eh sama la kita. saya pun berasal dari kelantan, agak lost ngan kuih kelate kec yang besa dgr spt che mek molek, akok dan suka juga onde2 dan tepung pelita. hehe

    ReplyDelete
  3. wah dua dua kuih kegemaran warna hijau putih....gula melaka dan tepung pelita

    ReplyDelete