AFB FEEDS

#Cabaran20Hari : Amalan Berbalas Juadah Di Bulan Puasa


Zaman sekarang, sebenarnya susah nak cari kawasan perumahan yang beramah mesra dengan jiran. Kadang-kadang jiran sebelah pun tak kenal. Jumpa pun jarang sangat. Masing-masing sibuk keluar di pagi hari dan balik pulak malam-malam.

Rumah Ainaa kat Kelantan, Alhamdulillah.... masih ada amalan berbalas juadah. Mak Ainaa dengan jiran-jiran selalu jugak bertukar makanan ke kuih.




Bagus sebenarnya amalan berbalas juadah dengan jiran-jiran kita. Boleh merapatkan lagi hubungan dan mengelakkan dari bermasam muka.

Dan memang rasa tak kena je kalau tak bagi apa-apa juadah kepada jiran. Dahlah tengah masak tu mak Ainaa buka tingkap, memang ke jiran sebelah pun dapat bau. Huuu rindu nak balik rumah lah pulak! T_T

Apa-apa pun patut kita praktiskan amalan berbalas juadah ni.

You Might Also Like

1 Surat Cinta

  1. betul tu ainaa berkongsi juadah mampu merapatkan jurang antara jiran

    ReplyDelete