AFB FEEDS

#Cabaran20Hari : Kenangan Terawih Di Masjid Masa Zaman Kanak-Kanak

Assalamualaikum semua. Kalau zaman kanak-kanak, memang seronok sangat dikenang kan? Kalau dikenang mesti kita akan ketawa sendiri dan tersenyum-senyum. Betapa seronoknya zaman kanak-kanak yang tak perlu difikir pun masalah seperti orang dewasa. Main je siang malam kan.




Bila tiba bulan Ramadhan, kanak-kanak mula nak ikut atau kena heret jugak dengan mak pergi terawih. Ainaa zaman kanak-kanak pun macam orang lain. Bukan main liat nak pergi terawih. Kalau pergi pun mesti main kat belakang dengan kawan-kawan.

Kalau di kampung mungkin ada kenangan balik dari terawih jalan kaki kan. Tapi Ainaa memang tak sebab selalu pergi dan balik dengan mak ayah naik kereta.

Rindunya kan zaman kanak-kanak ni. Semuanya indah belaka untuk dikenang. Zaman yang paling indah dan suka dikenang.

You Might Also Like

1 Surat Cinta