AFB FEEDS

[SembangBlogger] - Cemburu Dengan Anak Bongsu?


Hellooooo ahad! Kembali lagi kita dalam #SembangBlogger ini. Minggu lepas buat pertama kalinya Ainaa publish entry #SembangBlogger yang bertajuk Lelaki, Lebih Suka Puji Diri Sendiri? . Macam-macam komen yang ada. Ada yang siap marah lagi, ofcourse lelaki lah kan. HAHA Sorrylah awak ya. Saya tak kisah sebab kita anggap awak nak pertahankan  kaum lelaki. Bagus hape macam tu. ='D

Yang lepas tu biar lepas, kali ini kita #SembangBlogger fasal Cemburu Dengan Anak Bongsu? Siapa anak bongsu? Hakulah. HAHA =P




Saya tak tahulah siapa yang bina fakta ni tapi memang 90% tepat! Tak tipu sebab memang kena bertempek atas hidung 90%. Lagi sepuluh peratus tu kau orang jangan tanya pergi mana. Kuakua. Ramai kan yang cemburu dengan anak bongsu ni. Kenapa? Apa yang bestnya?


Ramai orang kata jadi anak bongsu ni best sebab :


1- Apa-apa mesti mak ayah lebihkan anak bongsu.

2- Anak bongsu mintak je apa-apa mesti mak ayah belikan. Adik beradik lain, mintak nak tu nak ni dah kena potpet potpet.

3- Manja, semua arahan dan permintaanya kena ikut. Kalau tak.... Haaahhh!

4- Kena marah, tegur sikit. Dah merajuk berair mata.

5- Mengada-ngada. Tapi mak ayah layan~ je.



Saya tak nafikan apa yang orang ramai kata tu sampai adik beradik yang lain berdengki. HAHA Tapi tak semua jugak macam tu. Dan tapi jugak, walau ada yang tak mengada-ngada dan terlebih manja, sikap anak bongsu serba sedikit akan ada. Semula jadi, bukan buat-buat pun.

Bagi saya, anak sulung dan anak bongsu ada sikap yang sama. Manja. Anak sulung semua dapat barang baru, adik-adik? Barang yang abang/kakak punya yang dia dapat. Errr... kira lebih kurang jelah kan? T_T 


Kau orang ada adik bongsu, kau orang tahu lah macam mana. Annoying ke? Cembura ke? Hehe
 atau
Awak-awak yang baca ni sendiri yang anak bongsu, mesti sedar fakta ni hampir tepat kena, kan.



( P. E . A . C . E      N . O     W . A . R   ^_^v  )

You Might Also Like

7 Surat Cinta

  1. tau tak pe.. hihihi..
    walaupun aku anak ke2 last ~~

    ReplyDelete
  2. fakta ni rase mcm xbetol sbb adk bongsu akk xcam gitu pon.. kehkeh
    yg no 1 ngn 2 je rase betol.. haha

    ReplyDelete
  3. Ada betul dan ada jugak yg tk betulnya hehe..

    ReplyDelete
  4. nape yg no 9 tu xdpt ek...heheee

    ReplyDelete
  5. Mungkin ada yang betul dan ada yang tidak kowt.. kuikuikuiii

    ReplyDelete
  6. macam betul je aina,anak bongsu kak ana cam tu lah.

    ReplyDelete
  7. saya anak bongsu....tapi fakta macam kurang betul ja muahahaha

    ReplyDelete