Ehem.
hihi Selamat pagi!
Baru aje semalam saya post entry
dan ada yang tanya macam mana nak jadi
top referral?

Sebenarnya saya dah beritahu semua
peserta segmen saya kut?
Dah terjah dan follow semua peserta dan saya
ada tinggalkan cara nak jadi top referral.


Cara Menjadi Top Referral

* Blogwalking dan promote entry giveaway/segmen.

* Selalu post(promote) entry giveaway/segmen di Facebook atau Twitter.
Sebab tulah korang kena rajin join group blogger.

* Share entry giveaway/segmen di Google Plus

* Jemput kawan-kawan blogger join. Salah satunya dengan cara tag ramai orang.

* Letak banner giveaway/segmen di sidebar blog
Nak jimat ruang buat slide shows.
* Kena rajin promote, kalau boleh tiap-tiap hari.


Okey, dah jelas tak?
Harap jelas lah ya... Tapi kadang-kadang,
kalau blog korang tu memang selalu orang terjah, tak
perlu lelah-lelah nak promote lah.
Oh ya, masih ada pemenang yang
belum tuntut hadiah mereka. Hisy! Tak nak hadiah ke apa?
Kalau derang tak tuntut lagi hari ini, malam ni atau esok
pagi saya pilih pemenang lain. Korang tunggulah ya.
Kut-kut pemenang tak nak hadiah, peserta lain boleh
ambil lah. Tapi saya guna random.org lagi.

14 Comments

  1. mcm mn nak Share entry giveaway/segmen di Google.com.my??

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, maksud sy google plus. promote kat situ. hihi

      Delete
  2. oo..gitu cara..tQ for sharing.. :)

    ReplyDelete
  3. bg saya jela hadiah2 tu.. hehehe...

    ReplyDelete
  4. singgah sini jap! blogger, jom join GA ni.. big punya.. hehe :)

    http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2013/05/1st-big-giveaway-diari-sedetik-lebih.html

    ReplyDelete
  5. Macam mana nak buat slide show banner tu? Tak reti.. kaji lama dah tapi tak jumpa jumpa lagi cara nak buat :f

    ReplyDelete
  6. ok take noted!tq for the sharing :)

    ReplyDelete
  7. Terjah budak baru belajar blogger. hehe
    thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  8. Yes. Good info. Tq dear ;)
    PG datang nak jemput join GA ni.
    menang iphone 5s dengan mudah!
    jemput join ya :)

    ReplyDelete
  9. Salam Aina... oh begitu rupanya nak jadi top referral, lain kali bolehlah ikut apa yang aina sarankan.

    ReplyDelete