AFB FEEDS

Hanbok

     Assalamualaikum ! Hehe lama saya tak berceloteh kan ? Biasanya ada jea nak dicerita . Bukan busy , tapi MALAS ! Haha malas nak menaip la , tak ada idea nak tulis apa . Ni baru ada idea , tentang Hanbok ! Tak tahu apa itu Hanbok ? Meh , saya bagi tahu .

" Hanbok ialah pakain tradisional orang Korea "

    Hanbok ke Choson-ot ? Dua - dua pakaian tradisional korea . Korea Selatan ( South Korea ) menyebut Hanbok manakala Korea Utara ( North Korea ) menyebut Choson-ot . Setahu saya Hanbok ini kebiasaannya dipakai oleh orang - orang darjatnya tinggi tapi jarang kelihatan lah pada zaman sekarang . Sekarang ini , Hanbok dipakai ketika majlis formal atau pun majlis -  majlis tertentu . Saya tak tahu lah betul ke tidak , kalau ada salah tegur - tegur lah yea . :)

  
Hanbok






     Okey , tu jea untuk kali . Sorry lah , sikit je info pasal Hanbok ni . Sebab saya pun tak tahu sangat . Huhu . Kay lah , Bai Bai . :)

You Might Also Like

0 Surat Cinta