Dalam entry yang lepas [ PUNCA TIDUR LEWAT ] sebagai seorang pelajar dan dalam masa yang sama... Kadang-kadang Ainaa juga mengalami kesukaran untuk tidur. Kali ini bukan disebabkan tengok movie ke baca novel atau main hanset tetapi memang tak boleh nak tidur walau dah paksa!

APA ITU INSOMNIA? Insomnia adalah gangguan psikis meskipun faktor fizikal juga berpengaruh. Secara simtomatisnya, gangguan inilah yang ingin dielakkan. Dengan kata lain, penyakit insomnia merupakan ketidakmampuan seseorang untuk tidur selama tempoh yang sepatutnya. Penyebab gangguan susah tidur ini disebabkan bila individu itu stress, mempunyai teman tidur yang berdengkur dan juga boleh disebabkan oleh gangguan jiwa.

Jenis-jenis insomnia ini bila seseorang itu sukar untuk mula tidur (permulaan insomnia) atau mudah tidur tapi bila terjaga kemudian tidak boleh tidur semula (kronik insomnia) atau mudah tidur, tapi terjaga setiap satu jam dan tak boleh tidur (fragmented sleep).

Banyak kajian menunjukkan insomnia ni dikaitkan dengan kekurangan MAGNESIUM. Fungsi Magnesium ni membantu otot dan saraf kita jadi lebih relaks yang turut membantu kita untuk tidur lena.

Apa kata  kita cuba Ostematrix untuk menyelesaikan masalah insomnia :)



Ostematrix ni tablet kalsium dan magnesium. Kita susah sangat nak tidur sebab tak cukup magnesium untuk activate hormon tidur kita. Dengan adanya Vitamin D, kalsium lagi cepat diserap ke dalam tulang dan lagi cepat kita rasa. Bukan setakat bantu kita tidur je tau. Ostematrix juga membantu kita dapatkan tidur yang berkualiti.

SELAIN ITU,  bagi sesiapa yang sakit pinggang, lenguh badan, selalu cramp... baguslah ambil OSTEMATRIX ni.

MARI DAPATKAN OSTEMATRIX DGN CIKNA, WHATSAPP 018-9719799. SELEPAS INI  DAH BOLEH TIDUR DGN LENA & BANGUN PAGI DGN SEGAR!

1 Comments

  1. Insomnia nie berpunca daripada masalah kesukaran tidur kan?
    AM kalau kul 1pagi tak tidur lagi confirm sampai pagi tak tidur..hihihi

    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    ReplyDelete