AFB FEEDS

Bila Jatuh Cinta

Pernah jatuh cinta tak? Apa yang anda buat kalau sudah terjatuh cinta pada seseorang? Sama ada cinta pandang pertama atau dah pandang banyak kali baru jatuh cinta atau macam mana caranya sekalipun kita terjatuh cinta. Apa yang akan dilakukan?





2 KATEGORI YANG DILAKUKAN BILA JATUH CINTA: 

1) BERTERUS TERANG KEPADA SI DIA
Ada orang dia berani. dia akan berterus terang dengan lelaki itu. Dia akan cakap yang dia sukakan atau dah jatuh cinta kepada si dia. Kena untung, mana tahu cinta berbalas tapi mestilah balasan cinta yang tulus dan bukan main-main.

2) TERUS DIAMKAN DIRI
Dan ramai juga yang hanya mendiamkan diri bila dah jatuh cinta pada si dia. Tak berani dan malu pula sebagai tembok besar. Orang cakap cinta dalam diam buat hati terseksa je. Tapi cinta dalam diam bukan cinta bertepuk sebelah tangan, ianya cinta yang tak ditunjuk dan tak dinyatakan. Dan..... Macam mana kalau cinta dalam diam itu berbalas? :)


Kalau kau orang, apa yang korang buat bila dah jatuh cinta? Berterus terang ke..... atau diamkan je?

You Might Also Like

3 Surat Cinta

  1. eleh...buat-buat tanya kunun..nak mintak nasihat lah tu hikhik.

    mungkin berbeza perempuan dgn lelaki, kena perhatikan tanda-tanda dari pihak yg sebelah sana terlebih dahulu baru tahu apa tindakan seterusnya, pastikan tidak melulu.
    kalau nak terus terang,mulakan dgn small steps..alaaa...pnjg ceritanyaa..

    kalau nak diamkan,berdoalah jugak dlm masa yg sama ye tak, pastunkena ada usaha sikit lah ye tk. kalai taknak jugak..hmm mereputlah kat sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang peneragan abang FR. Boleh jadi doktor cinta ni. Ehhh :P

      Delete