AFB FEEDS

[Sembang Blogger] - Biskut Mayat


Biskut MAYAT??!! Ini bukan 'mayat' yang dikeringkan dan dijadikan biskut. Bukan! Hik.




Ini hah.... Saya tak tahulah sama ada hanya orang Kelantan saja yang panggil biskut ni biskut mayat atau memang namanya. Hahaha Yang saya tahu, orang-orang tua atau orang-orang lama memang panggil biskut mayat. Sampai saya sendiri terlekat sebut 'biskut mayat' sebab tak tahu nama biskut ni apa. Hoho

Apa yang pasti, golongan nenek-nenek memang suka makan biskut mayat cicah air kopi. Sedap memang sedap tapi sayang saya tak minum kopi! Makan dengan air teh panas boleh lah.


Tapi....... panas-panas terik macam ni tak rasa nak makan aaiih biskut cicah teh panas. Rasa nak makan aiskrim adalah!!

You Might Also Like

5 Surat Cinta

  1. makan dgn eskrem tu is the best! hehe

    ReplyDelete
  2. SETIU PUN PGGIL BISKUT MAYAT .. HIHIHI

    ReplyDelete
  3. Kite pnggil biskut kering je..hihihi. :)

    ReplyDelete
  4. aina depa panggil biskut mayat sb selalu org hidang time kematian kan..

    ReplyDelete
  5. rasa lapar pulak pagi2 ni tengok biskut mayat tuh.. sayapun panggil biskut mayat walaupun bukan orang kelantan. mungkin sebab dah terbiasa dengar panggilan nama biskut tuh

    ReplyDelete