AFB FEEDS

"Yes! Akhirnya Dapat Teruna Dia"



ASTAGHFIRULLAH !!

Sekali lagi dikejutkan dengan berita pelajar perempuan yang
dengan bangganya mengupdate status di facebooknya.

 
 credit to MyMedia

Aduhai, adik. Kenapalah sampai macam ni sekali. Perasaan malu tak ada langsung.
Malah dengan bangganya pula update status macam tu.


BAGAIMANA PERKARA INI BOLEH BERLAKU?

1- Akibat pengaruh lama sosial yang tiada sekatan.
2- Pengaruh rakan-rakan dan juga cerita 18sx.
3- Ibu bapa lalai memberi didikan yang sempurna/kurang perhatian.
4- Tiada asas ilmu agama.


DOA MOHON JAUH DARI MAKSIAT :

"Ya Allah, kami memohon kepadaMu petunjuk sehinnga kami bertaubat senantiasa atas segala dosa dan kesalahan kami. Dan aku berlindung kepadaMu dari perbuatan maksiat dan sebab-sebabnya, dan jadikanlah kami selalu ingat kepadaMu, sebelum datangnya hasrat untuk berbuat maksiat yang penuh bahaya. Selamatkanlah dengan adanya perasaan benci selalu terhadap perbuatan maksiat serta terbitkanlah dalam hati kami adanya rasa loba untuk berbuat sebaliknya."
AMIN YA RABBAL ALAMIN !!


 Semoga adik ini dan orang diluar sana diberi hidayah dan menginsafi diri.

You Might Also Like

6 Surat Cinta

  1. Astaghfirullahalazim, Mohon dijauhkan daripada perkara-perkara yg macam ni.
    Dunia akhir zaman~

    ReplyDelete
  2. giler btol bdk ni.. kite yg dh kawen ni pon malu2 lg.. uhuk2

    ReplyDelete
  3. astaghfirullah.. tak ada malu langsung dalam diri. moga diberi hidayah. :')

    ReplyDelete
  4. Astagha.... moga Allah terus jaga hati2 kita..

    ReplyDelete
  5. Apa nak jadi pun tak tau la, mohon jauh dari semua ni, amin..

    ReplyDelete
  6. Macam2 dah jadi sekarang ni. Malangnye budak2 sekolah ni yg byk buat benda macam ni...

    jemput singgah sini:
    http://mindakabur.blogspot.com/2013/10/sistem-operasi-ubuntu-1310-pada-netbook.html

    ReplyDelete