AFB FEEDS

Kalah Dengan Bisikan Syaitan

 

Rasa menyesal pulak tak pergi sekolah arini.
Walaupun dapat cuti 3 hari tapi still rasa macam bukan cuti!
Sebab tu tiba-tiba aje malas nak pergi sk arini tapi dalam kotak fikiran ni
pelbagai yang duk fikir kalau saya tak pergi sekolah banyak mata pelajaran yang rugi.

Dah lah hari ini kelas tambahan bermula dan hari ini jugak saya ada perjumpaan fasillator.
Alahai! Kalah dengan bisikan syaitan yang suruh ponteng.
Rasa nak jugak berlari ke sekolah walaupun jam sudah menjangkau jam 11 pagi.
Ruginya... Ruginya......

Baru berniat mahu penuh ke sekolah untuk bulan ini, lagipun 
minggu ini last untuk bulan ni. Lepas tu masuk bulan dua dah. Sayangnya...
Kalau lah saya kuatkan diri walaupun tubuh terasa letih dengan kenduri kahwin kakak sepupu 
saya dan letih dengan bergotong royong kat sekolah.

Ah!
Lepas ini kena terapkan dalam diri supaya lawan
perangai malas tu. Hmm...
Dah lah. Duk termenung teringkat ruginya tak ke sekolah pun tak ada faedah.
Baik sambung menghafal untuk exam bulan tiga ni.

Adios!

You Might Also Like

8 Surat Cinta

  1. hehe, prgai kite lebih kurang lah, hanna pun selalu gak klah ngn bisikan syaitan."jangan pergi skolah hanna, xbest pun.." heee..hanna doakan smoge kite berjaya lawan sikap malas nie..aminn, tapi alang2 dah xg skola, kite duk uma, wt bnde yg berfaedah k. ;)
    http://farhanabiella.blogspot.com/2013/01/what-was-your-first-impression-of-me-erk.html

    ReplyDelete
  2. rasa malas itu kena dilawan... hu hu hu... kalau x dilawan memang kita kalah...

    ReplyDelete
  3. hahaa! betol2! LAWAN2! Jngan dngar bisikan syaitan.. Bnyakkan baca doa pelindung spaya trhindar daripda godaan syaitan.. AMIN..! :_

    ReplyDelete
  4. lain kali kena kuatkan semangat lagi, lawan syaitan 2 tu :)

    ReplyDelete
  5. @Hanna Nabiella xpergi sk bukn xbest. tpi... entah. sebab tidur lewt smalam kut buat ina mls ke sk. huhu

    ReplyDelete
  6. banyak2 kan baca doa pelindung spaya dhindari drpda sgala godaan syaitan.. Yerh..? :)

    ReplyDelete