AFB FEEDS

Cerekarama Tv3 : Cinta Dari Syurga

 
 
 
     Assalamualaikum. Korang tengok tak cerekarama semalam? Cinta Dari Syurga. Sedih oh cerita tu. Walaupun masa saya tengok tu dah separuh cerita, tapi tetap tersentuh. Air mata ni dah bergenang dah. Nasib baik tak mengalir aje. Kalau mengalir, ada jugak yang kena usik kaw-kaw kat abang saya. Aduhai, cerita Cinta Dari Syurga ni seperti novel Pergilah Air Mata karya Hanni Ramsul. Si suami tak cintakan dia jugak.
 
     Tapi dalan novel, Hisyam cintakan Ayu tapi dia yang buta hati kata tak cintakan isteri dia walaupun dah kahwin selama 7 tahun! Okey, back to the story. Rasa menyampa pula kat Hannan. Eeee, rasa nak ditampor-tampor aje betina tu. Kat Zarul pula rasa nak tumbuk-tumbuk dan kasi sepak terajang aje. Bagi hadiah kat Hannan lah, makan bersuap-suaplah! Isy! Menyampah aku!! Nak muntah!! Sia Mia.

     Tengok Mia menangis masa malam pertama suami dia, saya pun turut nak nangis. Sebak rasanya. Masa Zarul marah Mia hanya disebabkan Mia merungut dan baju dia terhangus tu, Ish! Geram! Geram!! Tapi las-last rasa Hannan ni baik pulak. Tapi tetap menyampah dengan dia. Saya memang tak suka cerita yang akhirnya diorang cerai heroin itu dan nikah dengan orang lain.

      Tak puas hati betul lah dengan ending cerita Cinta Dari Syurga ni. Macam tergantung pun ya jugak. Huh! Apa-apa lah. Saya harap pengarah filem akan ada idea lebih menarik untuk membuat cerita yang tak buat penonton rasa nak bakar panggung. Sebab sekarang ini banyak cerita melayu yang membosankan.

    

You Might Also Like

3 Surat Cinta

  1. Wilma tak tengok cerita nie tapi ramai yang share...Mesti best kan ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh laa. tapi ending dia mcm tu aje. tak puas hati betul =,=

      Delete
  2. hanan eksaited la tu dpt kwen ngn ex dia.smpai tlupe perasaan mia.tiap2 ari asek turn hanan je..tp lastly hanan dah ok blk..

    ReplyDelete