AFB FEEDS

#Cabaran20Hari : Aktiviti Di Pagi Raya

Assalamualaikum! Belum raya tapi dah nak cerita aktiviti di pagi raya? Tak-tak. Ini Ainaa nak cerita aktiviti kebiasaan kami sekeluarga di pagi hari raya yang lepas-lepas.

Rumah nenek Ainaa JAUH SANGAT dari rumah Ainaa sampai kita orang adik beradik akan maaf bermaafan dulu kat rumah baru pergi ke rumah nenek. Jauh lah jugak rumah nenek Ainaa.... dalam 10 minit  baru sampai. Hik!


Biasa lepas kita orang berkumpul adik beradik dan ambil gambar barulah pergi ke rumah nenek Ainaa. Jumpa datuk nenek, mak ayah saudara, sepupu sepapat dan saudara mara yang lain. Biasanya kita orang akan makan-makan dulu lepas itu baru lah tiba masanya beratur untuk duit raya!

Tak beratur pun sebenarnya, sebab semua macam malu-malu walhal duit raya kawww.... siapa tak nak? HAHA. Kalau datuk nenek Ainaa panggil nak bagi duit raya, kita tersengih-sengih je hulur tangan. Salam dulu baru ambil duit raya. Tak sedar diri kan? Itu nasib baik tak pergi tercegat depan datuk nenek dan mak ayah saudara untuk tunggu bagi duit raya. Heee.

Sesi lepas itu tangkap gambar-gambar itu biasalah. Itu pun kalau sempat sebab lepas itu semua pasti terkejar-kejar nak pergi rumah keluarga sebelah suami atau isteri pulak.

Aktiviti lain-lain bersambung di petang hari pulak.  Biasa lepas pergi rumah nenek kita orang adik beradik melantak kat rumah je. >__<

You Might Also Like

3 Surat Cinta

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Bila raya takde lain dah.. sebab akan tahu mesti akan dapat punya duit raya.. hehehe..

    ReplyDelete