Assalamualaikum! Yeaaaahaaaa..... Kepada budak-budak lepasan SPM 2014, mesti ada yang tengah blur, nak pilih u mana..... Course apa..... kan? Ke aku sorang je yang blur tahap kronik? 

Tapi sekarang ni ada penyelesaiannya dengan Karnival Jom Masuk U!




Tapi tarikh akhir permohonan ipta bukan awal bulan 4 ke? Dan Kelantan adalah yang terakhir...... Urgh. Sempat ke tak? Dahlah kepala otak dah jem dengan masuk u.




Kalau tanya molek ambil course apa mesti ramai yang cakap ambil yang kita minat. Tapi.... saya TAK TAHU APA YANG MINAT! (¬_¬)οΎ‰


Ok, kita tengok :


- CITA - CITA ? 

Nak jadi pensyarah. So kat sini tak kisah ambil mana-mana course asal belajar sampai master atau PHD dan dapat jadi pensyarah. Persoalannya, course apa yang nak diambil?


- APA YANG AKU MINAT ? 

Matematik. Yup. Saya suka mengira. Setiap hari kalau tak mengir
a rasa macam otak jadi lembab. Lain? Suka binatang comel termasuk segala bapak harimau. Jadi doktor veterinar? Aaahhhhh Saya tak suka katak, lipas, ular, cicak dan segala adik beradiknya. Jadi apa cite?


Yaaaa, yaaaa. Aku yang blur tahap kronik. Argh. Selalu macam ni setiap kali ada pilihan. Susah nak buat keputusan. Terfikir jugak nak cari kaunselor. Tapi nak cari celah mana? Kaunselor skolah dulu? Oooo NO! Sebab saya sangat tahu jawapan ustazah a.k.a kaunselor skolah dulu akan cakap, SAMBUNG S.T.A.M LAGI BAIK !!!!!


PENIIIIIIINNNNNNNGGGGGGNYYYYYAAAAAA !!!!!!!!!!!!! (╯︵╰,)

3 Comments

  1. Karnival Jom Masuk U ni bagus. Bila pegi boleh nampak banyak pilihan institusi, ipta & ipts, Course apa yang ditawarkan. Sampai rambang mata nanti:)

    Btw, all the best ainaa. Buat pilihan yang terbaik ye:)

    ReplyDelete
  2. suka matematik? sama dengan akak.

    nak jd pensyarah? sama dgn akak.

    akak amek course maths skrg kat UPM. kalau nak tahu lebih lanjut ttg prjalanan akak time amek course ni meh ke blog akak :)

    http://memburucintamu.blogspot.com

    ReplyDelete