Yang mana satu korang minat?
Novel atau komik?

Kalau saya dua-dua saya minat!
Sebab.... Sebelum saya minat novel ni, saya minat komik
dulu. Tapi sekarang komik dah jarang-jarang baca.
Kalau betul-betul boring aje baca.

Saya minat baca komik selepas UPSR dulu.
Yalah, habis exam murid-murid bebas nak bawa apa dan ada
kawan saya bawa komik. Berjangkit minat dengan dia lah ni.

Novel pula saya start membaca sejak tingkatan 1. Abang saya
yang ketiga yang ajar adik dia! Kihkih Novel pertama saya baca 
Salju Sakinah. Rembat abang saya punyalah.
Punyalah lama nak habiskan, berbulan-bulan kut. Tapi sudah aje baca
 novel tu rasa best pulak. Rasa nak baca lagi dan lagi.

Dan sejak tulah saya mula 'gila' dengan novel-novel ni.
Pantang nampak novel panjang aje kaki melangkah.
Baca novel pun sekarang semalaman dah habis baca. Pergh!
Punyalah ekspres. Hoho tak sabar nak
tahu kesudahannya lorh!
 
Nak tengok koleksi saya yang ada?
Hihi sikit jea ada = P






Dan novel yang ke-40 saya,
*baru sabtu lepas beli*




 Saya kumpul novel-novel ini semua sejak form1.
3 Tahun kumpul baru 40 novel!
Adeh! Buat camna, belajar lagi kan? Duit pun mak bapak
yang bagi lagi. So kena pandai-pandailah save duit tu.

Komik saya?
Sekejap jea saya sempat kumpul.
Sebab saya mula minat komik last 2009. 2010 tu saya
dah mula minat novel. Memang sikit sangatlah komik yang sempat saya baca.
Saya lebih banyak membaca komik dalam internet jea.

Antaranya...





Pernah baca novel dan komik yang ada kat atas tu?
Jom kongsi pendapat! 
^__^  

21 Comments

  1. vote for komik.. saya suka komik walau saya dah umur 20-an

    ReplyDelete
  2. @mira_nas saya pun suka jugak tapi lebih kepada novel ^__^

    ReplyDelete
  3. heee... yep2.. saya taw novel memang best.. tapi tu lah.. penyakit saya ngadap novel ni kalau dah start baca payah berhenti.. hehe.. jadi. komik jugak!.. heeee

    ReplyDelete
  4. Wahh! You got amazing hobbies :)
    Kita pun sama :P
    Bila dah sambung blaja kat Uni...
    obsesi menggila. Lagi banyak beli. Padahal tak sempat baca sebab busy dengan assignments :(

    ReplyDelete
  5. @miss chillax >__< skarang ni pun xsempt nk bca lebih2 lgi taun ni sy exam smu. uuh! nnti msuk u xtaulah...

    ReplyDelete
  6. best nya!!!!!!!!! nak pinjam semua novel bole? hehe ;) meera pun ade kumpul. tp tak sampai pun 40 lg :/

    ReplyDelete
  7. banyak nye novel
    sop malas nak baca novel.. panjang sgt,, huhu

    ReplyDelete
  8. banyaknye komik dengan novel dye :D

    ReplyDelete
  9. sama macam saya,siap suruh mak beli almari buku,mang penuh dengan novel dan komik saya.heee

    ReplyDelete
  10. minat novel jer, but only jenama KAKI NOVEL.. Mmg TERbaekk..! Komik suka mcam aksi2 like dragon ball, conan, naruto... hehe! :)

    ReplyDelete
  11. byknya novel & komik..pasni leh ar bukak library cafe

    ReplyDelete
  12. banyaknye novel awak..saya baru start membeli novel..hehe..novel terbaru apa ye yang best..(^_^)

    ReplyDelete
  13. Saya mula minat novel lepas pmr. kawan2 duk sibuk bawak novel, baca ajelah. P sekarang dah kena kurangkan. Tunggu abis spm plak. Hadoiiii =,=

    ReplyDelete
  14. @As Lin haha samalah. >__< rsa nak suruh beli almari yg besar slalu sb xsuka novel bertindih2. klau boleh biar semua nampk

    ReplyDelete
  15. @Puteri Nur Hidayah dulu saya minat Kaki novel jugak. tapi lama kelamaan, saya dah boleh terima novel dari karyaseni, p2u dan alaf21. yg lain... masih mencuba untk baca :)

    ReplyDelete
  16. @eymasu novel terbaru ya best ya? banyak!! klau senaraikan smpai esok tak sudah. tapi novel Sha & Shah, Kontrak Janji Setia Antara Kita, Perempuan Lingungan Kaabah memang superb best!! hihi ;D

    ReplyDelete
  17. Waaa lima peratus dari koleksi novel tu dah dibaca. Selalunya saya beli novel kat maktab, so parents tak tau. Untuk mengelakkan diorang tahu saya dah membazir duit saku yang diorang bagi untuk beli novel tu, saya jual balik novel yang saya beli jadi novel terpakai. So, saya tak da koleksi laa. hahaaa

    ReplyDelete
  18. dulu akak ske baca komik dewataraya..tapi tumpang yg org..bila miss satu siri..akak terpaksa beli seniri :)

    ReplyDelete
  19. ahhh boleh histeria tgk bnyk novel n comics tuuu

    ReplyDelete
  20. huh! nak menjerit je bila tngk komik tuh..*O*
    sy prnah baca yang 'PUISI CINTA LALU'-Nanajima Kana ^^ best citer dia ;)

    ReplyDelete