Picture From Internet



Salam semua .
Hari ni saya nak cakap pasal makeup , okey . . 

         Kalau korang pergi mana - mana , korang pakai tak makeup ? Kalau saya , saya pakai ! Makeup saya simple je , cuci muka dengan Pencuci Muka Fair & Lovely . . . Lepas tu pakai krim Fair & Lovely . Tujuan saya pakai pencuci muka dan krim Fair & Lovely ni untuk pelindungan matahari . Mommy saya cakap , kalau tak pakai nanti boleh kena kanser kulit lorh .Kalau bedak saya pakai jarang - jarang je kat muka . Sebab muka saya sensitif sikit , tak boleh pakai bedak sebarangan . Dan sedikit pelembab bibir . . . Siap ! Simple kan ? Tak payah celak mata , eye shadow , blusher dan contact lens segala . Menyemak je ! Rasa macam ada benda yang menempek kat muka ni .

        Jangan lah korang pakai makeup tebal - tebal . Sekali tengok , macam hantu . Dua kali tengok , macam badut . Tengok lama - lama . . . . Sebiji macam Opera Cina ! Perfume , tak payah la korang sembur kat badan korang banyak - banyak sebab baunya ? Masya-Allah . Dari jauh sudah berbau perfume korang tu . Dari dekat ? Nauzubillah . . . Boleh pengsang tau tak ! * Sorry . Ayat saya agak kasar kan ? Sorry kalau sesiapa yang terasa *

        Tapi tu semua hak korang nak pakai makeup tebal atau simple . Maybe korang dah terbiasa pakai tebal - tebal . Maybe bagi korang nampak cantik . Tak semua perempuan yang makeup nya over , betul tak ?  : )

0 Comments